منی پور، نوح اور ٹرین میں مسلم مسافروں کا قتل: ہم آہنگی کی واپسی ضروری

تحریر : رام پنیانی

ملک کے مختلف حصوں میں خوفناک تشدد ہو رہا ہے۔ منی پور میں گزشتہ تین ماہ سے تشدد جاری ہے۔ اس میں 100 سے زیادہ لوگ اپنی جانوں سے ہاتھ دھو بیٹھے ہیں اور ایک لاکھ کے قریب بے گھر ہو گئے ہیں۔ مرنے والوں میں کوکی لوگوں کی تعداد زیادہ ہے اور بے گھر ہونے والوں میں کوکی، ناگا اور زو لوگوں کی تعداد ہے۔ یہ تینوں قبائلی برادریاں ہیں جن کی اکثریتی آبادی عیسائی ہے۔ مزید یہ کہ منی پور میں تین خواتین کے ساتھ روا رکھے گئے سلوک نے پوری قوم کو شرمندہ کر دیا ہے۔

منی پور میں تشدد کا نسلی مذہبی کردار سب کے سامنے ہے۔ حکومت یا تو تشدد کو روکنے میں ناکام ہے یا جان بوجھ کر تشدد کو ہونے دے رہی ہے۔ وزیر اعظم نے منی پور کی صورتحال پر 37 سیکنڈ کا بیان دیا ہے۔ اس دوران وہ سات ممالک کا سفر کر چکے ہیں، وہاں سے مختلف ایوارڈ لے کر آئے ہیں اور ملک بھر میں انتخابی جلسوں سے خطاب کر چکے ہیں۔ لیکن وہ متاثرین سے ملنے منی پور نہیں گئے۔ یہ شاید اتنا ہی شرمناک ہے جتنا کہ خود تشدد۔

تشدد سے پہلے کوکی قبائلیوں کے خلاف نفرت پھیلائی جاتی تھی۔ انہیں میانمار سے درانداز کہا گیا۔ ان پر افیون اگانے اور زرعی اراضی پر تجاوزات کا بھی الزام لگایا گیا۔ منی پور میں تشدد کے بارے میں دو چیزیں واضح ہیں: حکومت تشدد پر قابو نہیں پا رہی ہے یا تو نااہلی یاملی بھگت سے۔ اور دوسرا یہ کہ تشدد کو ہوا دینے کے لیے نفرت کا زہر فضا میں ملایا گیا۔

آر پی ایف کانسٹیبل چیتن سنگھ کا ٹرین میں تین مسلمان مسافروں اور   سینئر افسر کو گولی مار کر ہلاک کرنے کا واقعہ خوفناک ہے۔ اس کے افسر نے اسے چھٹی دینے سے انکار کر دیا اور اس کا دماغ مسلمانوں کے خلاف نفرت سے بھرا ہوا تھا۔ چیتن سنگھ ٹرین کے ارد گرد گیا، مسلمان مسافروں کی شناخت کی اور انہیں گولی مار دی۔ اس نے  ان کے لباس اور داڑھی سے  پہچان لیا کہ مسلمان ہیں (وزیر اعظم نریندر مودی نے ہمیں بتایا کہ ان لوگوں کو ان کے کپڑوں سے پہچانا جا سکتا ہے)۔

مسلمان مسافروں کو مارتے وقت چیتن سنگھ کہہ رہاتھا کہ مسلمان پاکستان کے وفادار ہیں اور اگر وہ ہندوستان میں رہنا چاہتے ہیں تو انہیں ‘یوگی-مودی’ کہنا ہوگا۔ یہ دعویٰ کیا جا رہا ہے کہ وہ ذہنی مریض تھا۔ اگر ایسا تھا تو پھر اسے ریلوے مسافروں کی حفاظت کے لیے اسلحہ کیوں دیا گیا؟ یا یہ اس فرقہ پرست کانسٹیبل کو بچانے کی چال ہے؟

ہمارے معاشرے میں نفرت پھیلی ہوئی ہے۔ گودی میڈیا اس کی مزید تشہیر کر رہا ہے۔ میڈیا کے دوسرے حصے اس نفرت کو کم کرنے کے لیے کچھ نہیں کر رہے۔ اس کا نتیجہ ہم سب کے سامنے ہے۔ چیتن سنگھ ہمیں شمبھو دیال ریگر نامی ایک دکاندار کی یاد دلاتا ہے جس نے سوشل میڈیا پر لو جہاد کے پروپیگنڈے سے متاثر بنگالی مسلمان مزدور افرازول کو قتل کر دیا تھا۔ ان دونوں واقعات سے صاف ظاہر ہے کہ فرقہ پرست طاقتوں کی طرف سے سماج میں مختلف ذرائع سے پھیلائی جا رہی نفرت ہمیں کہاں تک لے آئی ہے۔

ہریانہ کے نوح میں پیش رفت کے بارے میں دو باتوں کو نوٹ کرنے کی ضرورت ہے۔ برجمنڈل جلابھیشیک یاترا ہر سال منعقد کی جاتی ہے۔ اس کی منزل نلہر مہادیو مندر ہے۔ یہ دلچسپ بات ہے کہ اس سال یاترا ان راستوں سے گزری جن کے ارد گرد مسلم بستیاں تھیں۔ مندر میں وی ایچ پی لیڈر سریندر جین موجود تھے۔ یاترا شروع ہونے سے پہلے ہی وہ مسلمانوں کے خلاف نفرت پھیلانے میں مصروف تھے۔ ان کی تقریروں کی ویڈیوز دستیاب ہیں۔

 

اس کے علاوہ مونو مانیسر، جو ناصر اور جنید کے قتل اور انہیں فور وہیلر میں جلانے کے واقعے کے ملزم ہیں، نے بھی ایک ویڈیو جاری کرتے ہوئے کہا تھا کہ وہ یاترا میں شامل ہوا اور لوگوں سے ان کا ساتھ دینے کی اپیل کی تھی۔  ۔ مونو بجرنگ دل کے گائے کے تحفظ کے سیل کا سربراہ ہے اور ناصر اور جنید کے قتل میں ملوث ہونے کی وجہ سے نوح کے لوگ اس  سے نفرت کرتے ہیں ۔ مونو کی ویڈیو اشتعال انگیز تھی۔ اسی طرح کی ایک ویڈیو بٹو بجرنگی نام کے ایک اور مبینہ گائے کے محافظ نے بھی جاری کی تھی۔ ایسا لگتا ہے کہ وی ایچ پی نے ان دونوں کو یاترا میں حصہ نہ لینے کا مشورہ دیا تھا۔

یہ دعویٰ کیا جا رہا ہے کہ مسلم اقلیتوں نے جلوس پر حملہ کیا اور مندر پر بھی۔ واقعے کی ویڈیو میں دکھایا گیا ہے کہ دھرم رکھشکوں نے پولیس کی موجودگی میں مندر کے اندر سے فائرنگ کی۔ مارچ کرنے والوں کو مسلح کیا گیا اور جان بوجھ کر اشتعال انگیز نعرے لگاتے ہوئے مسلم اکثریتی علاقوں میں مارچ کیا۔ جلوس پر حملہ کرنے والے بھی مسلح تھے۔

ویڈیو سے صاف ظاہر ہوتا ہے کہ اس پورے واقعے کے دوران پولیس یا تو خاموش تماشائی بنی رہی یا پھر منہ موڑ لیا۔ ایک مسجد پر بھی حملہ کیا گیا اور اس کے نائب امام کو ہلاک کر دیا گیا۔

گڑگاؤں کے سیکٹر 57 میں واقع اس مسجد پر تقریباً 200 ہندوتواوادیوں کے ہجوم نے حملہ کیا۔ انہوں نے وہاں سوئے ہوئے تین افراد کو زدوکوب کیا، نائب امام سعد   پر چاقو سے کئی وار کیے اور مسجد کو آگ لگا دی۔ نائب امام کا انتقال ہوگیا۔ سوشل میڈیا پر ان کی ایک ویڈیو موجود ہے جس میں وہ دعا کر رہے ہیں، ’’ہندو مسلم بیٹھ کر پلیٹ میں کھالیں ایسا ہندوستان بنا دے یا اللہ‘‘۔

نوح سے تشدد دہلی-این سی آر کے دیگر علاقوں میں پھیل گیا ہے۔ سٹیزن فار جسٹس اینڈ پیس نے ڈائریکٹر جنرل آف پولیس اور قومی کمیشن برائے اقلیتوں سے کہا ہے کہ تشدد کو پھیلنے سے روکا جائے۔ جموں و کشمیر کے سابق گورنر ستیہ پال ملک نے نوح کے واقعات پر بہت درست تبصرہ کیا ہے۔

دہلی کے کانسٹی ٹیوشن کلب میں خطاب کرتے ہوئے، انہوں نے کہا، "جاٹ برادری ثقافت اور روایت کے ذریعے آریہ سماجی طرز زندگی کی پیروی کرتی رہی ہے اور عام طور پر جاٹ زیادہ مذہبی نہیں ہیں۔ اس علاقے کے مسلمان بھی اپنی سوچ میں قدامت پسند نہیں ہیں۔ یہی وجہ ہے کہ ہم نے آزادی کے بعد سے اب تک وہاں کی دو برادریوں کے درمیان جھگڑے کے بارے میں شاید ہی کبھی سنا ہو۔

لیکن جیسا کہ منی پور نے دکھایا ہے، 2024 کے انتخابات قریب آتے ہی اس طرح کے مزید واقعات ہوں گے۔

وی ایچ پی اس علاقے میں کئی جلوس نکالنے کا ارادہ رکھتی ہے۔ سپریم کورٹ نے حکومت سے کہا ہے کہ وہ اس بات کو یقینی بنائے کہ ان جلوسوں کے دوران تشدد یا نفرت انگیز تقاریر نہ کی جائیں۔

ہمیں نفرت سے لڑنا ہے۔ ہمیں نفرت کے خلاف تحریک چلانی ہے۔ ہمیں ایک ایسی انتظامی مشینری اور پولیس فورس کی ضرورت ہے جو تکثیریت اور تنوع کی اقدار کے لیے حساس ہو۔ ہمیں فرقہ وارانہ قوم پرستی کی نہیں، ہندوستانی قوم پرستی کے لیے پرعزم حکومت کی ضرورت ہے۔